Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Linda3
MEDLEM

1930

Hej! 


När jag bokför på 1930 så står det en summa men som inte stämmer överens med  summan på företagskonto på startsida och även när jag söker på konto 1930 står det inte samma summa som när jag bokför.

Den summan som står på startsidan stämmer överens med företagskonto på banken. 

Den summan som står när jag bokför ska väl också vara samma som jag har på företagskonto på banken? 

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Linda3 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

Likviditetsprognosen ger dig en bild av hur mycket pengar företaget kommer att ha tillgängligt de kommande veckorna och månaderna. Den beräknas på dagens saldo på dina bankkonton plus dina väntade inbetalningar. Från detta dras väntade utbetalningar för leverantörsfakturor, löner, moms och skatter.

 

Beräkningsformel likviditetsprognos: Aktuellt saldo på samtliga konton + obetalda kundfakturor som förfallit - obetalda leverantörsfakturor som förfallit - obetalda momsinbetalningar - ej utförda löneutbetalningar - obetald löneskatt - obetalda sociala avgifter. (Tänk dock på att informationen kan bli missvisande om du har många eller gamla förfallna fakturor som inte blivit matchade. 

 

För bästa resultat är det rekommenderat att du matchar alla förfallna fakturor i programmet.

 

Läs gärna hjälpaavsnittet Startsidan där vi förklarar lite närmare. 

 

Hoppas detta hjälper dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

 

Ha en fin dag

/Tinna

Hej! Tack snälla för att du svarar 🙏🏻

 

Okej jag förstår! 

Det jag inte blir klok på är att kontoanalysen på 1930 stämmer med summan på banken, men när jag går in för att göra en ny verifikation och skriver in 1930 då visar det en annan summa som skiljer sig med + 76 000 kr än vad det är på banken. Ska inte den summan stämma överens med 1930 på kontoanalysen. Det är ju samma konto. 😊 Eller är jag ute och cyklar? 

 

Med vänlig hälsning, Linda 

.

Hej igen @Linda3 

 

Saldot på företagskontot på startsidan gäller både matchade och omatchade händelser, har du inte matchat alla händelser under Kassa- och bankhändelser så kan saldot skiljas från det som finns på 1930 i kontoanalysen.

 

Däremot så ska bokfört saldo som står nedanför, stämma överens med det som finns på 1930 i kontoanalysen. Skickar bild från mitt program som exempel

 

 

Upplever du att det inte stämmer hos dig är du välkommen att ringa mina kunniga kollegor på supporten som kan felsöka tillsammans med dig. 

 

Hoppas det löser sig och att du får en fin helg

/Tinna