Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

71Tradgard
UTFORSKARE

Á-pris inklusive moms på RUT-faktura

Tack för det! Det funkar.

Nu ett annat problem som dykt upp för mig iallafall. När jag fakturerar rut fakturor så har jag lagt in artikeln samt á-priset exkl. moms och att det sedan längst ner på fakturan till vänster så summerats exkl moms + moms. Men när fakturerar nu så kommer priset inkl moms på á-pris upp istället. Jag har provat att gå in på Inställningar - Företagsinställningar och provat att markera att visa priset exkl moms sen ändrat till att visa priset inkl moms. Men det stämmer inte. Senaste tre fakturorna jag gjort sent i mars har blivit fel på alltså ex moms priset har blivit inkl moms. Någon annan som upplevt samma problem. Vet inte om det här gäller bara när man lagt in en artikel med ett redan inlagt pris, eller om det även är så när man har en artikel som inte har något belopp förrän man väljer sitt belopp tex timpris.

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 23-01-19

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Jag tolkar det som i början av din text att du vill att á-priset på artikeln ska visas exkl moms men att den nu visas inkl moms, då tänker jag att inställningen under Inställningar - Företagsinställningar Visa priser exkl. moms för privatpersoner ska vara markerad. Men du får gärna rätta mig om jag missförstått. 

I mitt exempel nedan har jag använt en tjänst för rut-arbete. Där är priset exkl moms 800 kr och 1000 kr inkl moms. 
rut tjänst.PNG

Har jag inte en markering i mina företagsinställningar för Visa priser exkl. moms för privatpersoner 
så visas á-priset såhär
rut inkl moms.PNG

Har jag en markering i mina företagsinställningar för Visa priser exkl. moms för privatpersoner 
så visas á-priset såhär

rut exkl moms.PNG  

Kika gärna så inställningarna stämmer en gång till, annars får du gärna återkomma med lite mer information/bilder så ska jag ta en till titt på det. 
Ha det fint! 🙂 
/My