Hej @tlagren
Tack för att du kontaktar oss. Precis som du skriver krävs det att du gör en ny sökning för att den nya adressen ska hämtas och uppdateras i systemet. Jag ställde din fråga till vår AI-assistent i Visma eEkonomi och fick följande, helt korrekta svar:
Adressuppgifter för kunder/Medlemmar i Visma eEkonomi uppdateras inte automatiskt när en kund byter folkbokföringsadress. Du behöver göra ändringar av adressen manuellt.
Så här går du tillväga:
- Välj Försäljning - Kunder.
- Klicka på den kund vars adress du vill ändra.
- Välj Redigera.
- Uppdatera adressuppgifterna.
- Välj Spara.
Du kan även använda funktionen Sök adressuppgifter för att uppdatera kundens adress, men observera att alla tidigare adressuppgifter ersätts med de nya om du väljer att föra över dem.
För att ställa frågor till AI-assistenten klickar du på ikonen som du ser i högermenyn inne i ditt program enligt bild nedan*.
Självklart får du alltid höra av dig både till oss i forumet och våra grymma kollegor i supporten också men AI-assistenten är ett bra komplement och hon är alltid vaken. Det tycker vi är härligt!
Ha en riktigt fin vecka och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
*Bild och beskrivning redigerad av moderator 24-06-26