Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Alla transaktioner föreslås vara bankkostnader

"Baserat på dina tidigare bokförda transaktioner föreslår vi följande val för den här händelsen."

 

Efter den senaste uppdateringen av eEkonomi föreslår programmet ALLT jag ska bokföra som bankkostnader. Detta är extremt irriterande.

 

Även när jag valt t.ex. "Inköp mot kvitto" får jag upp:

"Liknande transaktioner har tidigare bokförts på följande konto: 6570 - Bankkostnader"

6 SVAR 6
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Det kan vara så att den återställts efter uppdateringen och då utgår ifrån bankkostnader som du förmodligen bokfört där mellan. Däremot så borde ju dessa förslag försvinna när du bokfört annat också kan jag tycka, har det varit så länge trotts att du bokfört andra kostnader också? 

Återkom gärna om så är fallet så ska vi självklart ta en titt! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Problemet pågick under en hel dag – "bankkostnader" föreslogs för precis allt jag bokförde, om och om igen – men därefter återgick allt till normaltillståndet. Det verkar alltså ha rört sig om en tillfällig bugg.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Får väl öppna upp detta ärende igen. Nu när jag sitter här efter månadsskiftet och ska boka betalningar, så får jag nämligen återigen dras med förslag om bankkostnader.

 

Jag gör regelbundna överföringar från bank A till bank B. Tidigare har jag valt "överföring mellan egna bankkonton" och programmet har automatiskt fyllt i en lämplig beskrivning, t.ex. "Överföring till bank B". Nu måste jag byta från "Bankkostnader" till överföring mellan egna konton och därefter står "Bankkostnader" fortfarande kvar som beskrivning, vilket betyder att jag måste ändra beskrivningen manuellt. Mycket irriterande.

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej igen! 

Det låter märkligt att det plötsligt händer och sedan verkar återgå till normalt, jag känner inte igen det. Det lättaste är om du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt så kan vi kika på det tillsammans den vägen. 

Ha en fin onsdag! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har fortfarande samma problem. Ny månad, nytt kontoutdrag med betalningar att boka.

 

Allt är bankkostnader, tror programmet.

Överföring på hundratusen kronor föreslås vara bankkostnader.

Inköp mot kvitto föreslås vara bankkostnader.

Varenda post jag ska boka: bankkostnader.

 

Är det bara jag som har detta problem?

Hejsan, 
 

Vi ska kika på detta tillsammans med dig, detta låter som sagt märkligt och är inte ett känt problem för oss. Jag har skapat ett ärende på detta och vi kommer återkomma till dig via mejl för vidare felsökning. 

/My