Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra e-postadress på anställd - eEkonomi

Jag kör eekonomi och undrar hur man ändrar epostadress på en anställd. de flesta andra uppgifter går att  ändra under "redigera" men just epost är gråskuggad och går inte att redigera

3 SVAR 3
Johan Svensk
ANSTÄLLD

Hej!

Om den anställde har kunnat logga in tidigare, men nu har bytt e-postadress så kan personen själv ändra detta:
Klicka på Mina tjänstervismaspcs.se för att logga in. Klicka på företagsnamnet uppe till höger och välj Min användarprofil. Längst upp har du Konto och uppe till höger finns en redigeringspenna. Klicka på Ändra e-post så uppdateras den.

Om du har råkat lägga in fel e-post på den anställda, så att personen inte kan logga in:
Klicka på Mina tjänster på vismaspcs.se för att logga in. Klicka på företagsnamnet uppe till höger och välj Användare. Markera personen och klicka på Ändra e-postadress.


Det är endast den anställda som kan ändra sin egen e-postadress om personen finns upplagd i något annat företag sedan tidigare. Detta kommer du i så fall få information om. 🙂

/Johan

Hej, jag är administratör och det går inte alls att ändra e-post adressen på en användare så som du beskriver.

Detta skapar problem ifall jag har skrivit fel eller som i ett fall personen har avslutat sitt mejlkonto.

Det är väl inte meningen att man ska ta kontakt mer support varje gång man behöver göra en förändrig av uppgifter.

/Astrid

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Astrid, 

Har du skrivit fel mejladress så innebär detta att användaren aldrig kunnat logga in, då ska du kunna ändra e-postadressen enligt min kollega Johans instruktion längst ner.

Däremot kan du inte ändra en mejladress på en användare som bytt e-postadress i efterhand. Eftersom användaren själv kunnat logga in tidigare så är det användaren själv som loggar in och ändrar sina uppgifter. Även om personen bytt e-postadress så kan dem logga in så länge lösenordet är korrekt. Om så är fallet följer användaren Johans första instruktion där de ändrar e-posten i sin användarprofil. 

 

Kan du trots att användaren inte loggat in tidigare, inte ändra e-postadress får du gärna höra av dig igen för vidare felsökning. Lättast är om du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt så känsliga uppgifter inte delas öppet här i forumet. 🙂 

Ha en fin fredag och kommande helg! 
/My