Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jolsson
MEDLEM

Ändra låst momsrapport

Efter bokslutsarbete visar det sig att en del momsrelaterade verifikationer är fel bokförda gällande föregående år. Detta korrigerades med verifikationer kopplade till föregående år. Eftersom det påverkar momsen har vi nu ändrat momsdeklarationen på SKV för det året så att dem stämmer. Däremot är det problem i Visma (eekonomi) då alla momsrapporter är låsta och inte går att ändra på (förutom den senast gjorda, men den är inte relevant). Bokföringsåret är inte låst. Hur kan jag koppla korrigerings-verifikationerna till rätt momsperiod? Korrigeringarna har nu hamnat på nuvarande period, men jag behöver dom på förra året för att omsättningen i RR ska stämma. 

1 SVAR 1

Hej!

Ja, det är lite klurigt detta när det görs korrigeringar i bokslutsprogrammet och manuellt på skatteverket och sedan att få det att bli korrekt i efterhand i eEkonomi. Mitt tips är att du i korrigeringsverifikationerna som du lagt in nu tar bort alla momskoder eftersom du rättat dem manuellt. Då kommer de posterna inte med i momsrapporter på nya året.

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100