Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ångra ångrad faktura - eEkonomi

Skulle bokföra en inbetalning men råkade istället klicka på ångra faktura. Det står nu istället minus i mina rader men jag har ju fått in en betalning. Hur gör jag för att rätta till detta nu då? behöver jag skicka ut ny faktura (som ej ska betalas) för att att kunna bokföra detta?
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Då man ångrar en faktura så skapas det automatiskt en kreditfaktura som kvittas mot den ursprungliga faktura, den blir alltså därmed ogjord. Du får nu skapa om fakturan, utan att skicka ut den till kunden. Registrera sedan denna nya faktura som betald istället.

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har krediterat och kvittat 2 kundfakturor men nu efter att kunden ha betalt in allting och jag fått in händelserna från banken via bank kopplingen så har jag ingenting att matcha dom mot då det i betalningen från kunden och i kassa och bankhändelser finns bodde kredit och debet fakturor samt de nya debet fakturor som ska bokföras

Hej!

Låter som en till funktion som skulle kunna behöva ha en bekräftelse innan automatiken rullar igång av ett klick. Jag skrev ett idé kring det tidigare idag:
 Bekräfta ångra matchning / skapande av justeringsverifikationer, eEkonomi

/Gustaf

Just för ångra faktura finns visst redan en idé:
  Ångra faktura, kontrollfråga om man är du säker - eEkonomi
Vi får väl hoppas att det ska kunna ta sig till planeringsstadiet iallafall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kreditfaktura - eEkonomi.

Hej!
Jag har en leverantörsfaktura som jag lagt in i bokföringssystemet men inte på Internetbanken.
Får en kreditfaktura på exakt samma belopp eftersom leverantören ska skicka en ny omarbetad faktura. Räcker det att jag går in och ångrar fakturan eller måste jag lägga in kreditfakturan också?
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Sussie,


Jag tror du hittar svaret på din fråga i Karls svar ovan. Om du ångrar så skapas automatiskt en kredit som kvittas mot ursprungsfakturan. Har du ytterligare frågor får du gärna ställa dem här.


/Theodor