Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ångra betalning på kundfaktura - eEkonomi

Hej,
Jag tryckte på fel knapp på en faktura och nu visar att kunden har betalt trots att kunden har inte betalt.
Hur jag ska göra med denna fakturan?

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240219

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Du kan då gå in under Kassa- och bankhändelser, välja upp ditt konto du betalade fakturan med, och därefter så kan du sedan gå in på händelsen och därefter välja Ångra matchning. En ny verifikation som vänder den felaktiga betalningen kommer då göras, och fakturan kommer lägga sig som obetald på nytt. 

/Gustav
Pacsac
CHAMPION

Underbart att detta går att göra
Fd medlem
Inte tillämpbar

Sålde en momsad bil och skapde då en kontantfaktura för att kunden skulle få ett kvitto dock tänkte jag inte på att beloppet 85000kr bokfördes som kassa, något som jag inte använder. Beloppet swihades och jag bokförde det senare som övrig insättning dock har jag nu 85000 felaktigt på mitt kassakonto och då blir ju resultatet helt fel också nu till årets slut. Hur gör jag för att "rätta" detta undrar jag. Ska jag gör en kreditfaktura eller någon typ av manuell verifikation.....