Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

EvgeniaM
MEDLEM

Ångra inbetalnings verifikat med kontot 1510

Hej. Det borde va på ngt sätt att lösa. Har råkat registrera inbetalning (matchning) med fel summa mot en kundfaktura. Läste att verifikationer även om det är preliminär går ej att ändra 

  • när raden bokförts mot Kundfordringar (1510) och är kopplad till en kundfaktura." Och hur rättar man då? tack för tips och råd
3 SVAR 3
Pacsac
CHAMPION

Ångra matchningen under kassa- och bankhändelser

Tack, men tyvärr det används inte bank/kassakontot utan ett annat kontot.

Hej EvgeniaM!

 

Jag är inte helt med på vilka steg du har gjort i Visma eEkonomi för att registrera inbetalningen på fakturan.

Jag tolkar ditt första inlägg som att du har registrerat en inbetalning på en faktura genom att matcha. Matchning görs under Kassa- och Bankhändelser, där du kan matcha mot ett Företagskonto, Kassakonto eller Skattekonto. Du skriver i ditt senaste inlägg att du inte har matchat mot ett bankkonto eller kassakonto, därför skulle jag vilja veta hur du har gjort när du har registrerat inbetalningen på fakturan. Vart i programmet registrerade du inbetalningen och hur gjorde du?

 

Du får gärna återkomma och beskriva vilka steg du har tagit så ska jag självklart hjälpa dig vidare.

/Tinne