Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Dog-Boost
MEDLEM

Årets resultat 2019 - ej bokfört

Hej,

 

Jag bytte till Visma förra året och hade med mig ett år från annan leverantör. Nu upptäcker jag att jag har inte bokfört resultatet för år 2019 så det spökar lite i mina siffror. Hur ska jag göra? Kan jag boka det nu istället?

 

Med vänlig hälsning, Cicci

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 22-12-07

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Cicci!

 

Om du har år 2019 upplagt i programmet så kan du göra en verifikation årets sista dag i 2019. Om du har låst bokföringsåret för bokföring så behöver du kontrollera med en redovisningskonsult eller Skatteverket om du får låsa upp året för att lägga till verifikationen.

 

Detta kommer sedan följa med som ingående balans på 2021 eftersom du hade ett förlängt år, där det sedan får bokas om till föregående års resultat.

 

Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig med din fråga. Om det dyker upp några funderingar är du varmt välkommen att återkomma till forumet.

Önskar dig en fin eftermiddag!

/Tinne

År 2019 har jag inte bokfört i Visma utan ett annat bokningssystem. Det går inte att lägga det på något annat sätt? 

Hej Cicci!

 

Du kan också gå in under Inställningar - Räkenskapsår och IB - Välj det första året som ligger upplagt i programmet och välj sedan Ingående balans.

Ange den ingående balansen som avser 2021.

 

Om du anger den ingående balansen som avser 2021 på det första räkenskapsåret så kommer även denna bli ingående på 2021, vilket är för att du inte har bokfört något på det första året i programmet. Då blir utgående balans för det året även ingående balans för nästkommande år, vilket här är 2021.

 

Testa med detta och återkom om det inte fungerar för dig.

Önskar dig en fin eftermiddag!

/Tinne