Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hans_Dahlin
MEDLEM

Årsavstämmning - Slutkontroll

Hej på er. 

Jag har ett problem när jag i årsavstämmning/slutkontroll försöker fylla i bockrutan med texten "Bokför inte årets resultat..." Förra året kunde jag fylla i den och sedan gå in i tjänsten "Årsredovisning/Deklaration" för att jobba vidare. I år händer inget när jag klickar på denna bokruta, jag kan forfarande gå in i tjänsten "Årsredovisning/Deklaration". Jag vet inte om detta är nytt för i år eller om tjänsten "Årsredovisning/Deklaration" fyller i den automatiskt på slutet, är det om någon vet hur det hänger ihop?

Jag har inte dragit igång någon egen manuell körning av årets resultat, skatt eller avsättningar, ska jag tillägga.

3 SVAR 3
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Tjänsten "Årsredovisning/Deklaration" bokför Årets resultat automatiskt därav varningstexten "Bokför inte årets resultat.... Trots denna varningstext hände det att några ändå bokförde årets resultat innan de gick in i modulen "Årsredovisning/Deklaration" vilket skapade problem. 

 

Så kör "Årsredovisning/Deklaration" och låt systemet avsluta bokföringen på rätt sätt.

 

Vänliga hälsningar

Roffa

Tack för ditt svar, jag ska alltså fortsätta in till "Årsredovisning/Deklaration" utan att bocka för denna ruta?.

Det som är förvirrande är att om det är en slags "varnings text" så borde det inte också vara en bockruta tänker jag, eller så borde det vara som förra året då man kan bocka för detta för att verifiera att man förstår det texten beskriver.

Hej

 

Du ska gå vidare till "Årsredovisning/Deklaration". Se varningstexterna som ren information.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK