Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sam___2
MEDLEM

Årsredovisning - Datum försvinner

Hej!

När jag ska signera årsredovisningen med visma sign och kollar på förhandsgranskningen där så har datumet på underskriften till årsredovisningen försvunnit. All annan info inklusive datum som angetts på andra sidor finns med. Det är alltså det datum som man ställer in under "Översikt"-"Underskrifter" som inte kommer med. Därav och fullt förståeligt så vill programmet ej heller skicka in det signerade dokumentet till bolagsverket utan jag får ett felmeddelande att datum saknas. 

När jag väljer datum så får jag med det korrekt i förhandsgranskningen i själva årsredovisningsprogrammet men om jag sedan går till "digital inlämning" och väljer "skicka för signering" och sedan direkt kollar tillbaka på "Översikt"-"Underskrifter" så har datumet som jag tidigare valde försvunnit även där. Andra val som "namn" och "roll" finns kvar. Har testat flera gånger och även med helt andra datum och även en helt annan webläsare och faktiskt också en annan dator för att försäkra mig om att ingen gammal info ligger cashad men med samma trista resultat. 

 

Använder alltså visma eekonomis - årsredovisningstillval. 

 

Mvh

Sam

 

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Sam___2!

 

När det gäller datumet så är det korrekt att det försvinner eftersom vi inte vet vilken dag signeringen kommer att ske. Det är alltså korrekt att datum plockas bort när man skickar till Visma sign. Dokumentet kommer också att vara utan datum när den skickas ut för signering. Det är alltså först när signeringen sker som man får dokumentet med datum och detta uppdateras till årsredovisningen i eEkonomi. När signeringen är gjord så kan du sedan kontrollera så att ni har fått ett datum.
 

Om inte ovanstående lösningar hjälper dig behöver du kontakta mina duktiga kollegor på supporten för att få vidare hjälp. De kan koppla upp sig mot din skärm för att sedan kunna felsöka vidare eventuella problem tillsammans med dig.

 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton
 

Hej!

 

Tack för svaret, det låter vettigt. Jag använde visma sign igen idag men fick dock samma problem som tidigare med att visma inte ville skicka in den signerade årsredovisningen till bolagsverket med röda felkoden "Information om underskrifter saknas: Datum". Dock när jag klickade på en annan flik och sedan efter en tid tillbaka så var felkoden borta och jag kunde skicka in. (Kanske finns något tids-lagg där som gör att man inte får vara för snabb.) Om någon annan får samma problem så kan det vara bra att veta. 

Hej @Sam___2 igen och tack för återkoppling! 

 

Jag tar med mig detta vidare ifall det är så att någon annan stöter på liknande problem. 

 

Jag önskar dig en fortsatt fin dag och en trevlig helg! 

// Anton