Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Årsredovisning balansräkning vs eEkonomi balansräkning

Hej. 
Har ett problem med årsredovisningen i visma eekonomi.
En post på balansräkningen i årsredovisningen stämmer inte överens med balansräkningen i eekonomi.

Det är årets resultat som strular. I balansräkningen på årsredovisningen står det:
2099 Årets resultat -12386 (vilket är fel)
I eekonomi programmet står det korrekta värdet i kontoanalys på 2099, 6193.02.

När jag låste deklarationen gjorde programmet automatiskt en verifikation mellan konto 8999 och 2099. Detta hade jag redan gjort manuellt tidigare, vilket förmodligen gjorde fördubblingen av värdet. Jag har korrigerat den verifikation jag manuellt gjort tidigare så att balansräkningen stämmer i eekonomi igen. Men den vill inte ändra sig i balansräkningen på årsredovisningen.

Hur i hela friden gör jag för att den ska visa samma värde som eekonomi?

Mvh Daniel

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Daniel! 

Kan det vara så att du inte hämtat bokföringsvärdena på nytt efter att du gjort din korrigering? Detta gör du under Bokföringsvärden - Hämta bokföringsvärden i din årsredovisnings-modul i eEkonomi. Testa gärna detta och återkom om det fortfarande blir felaktigt.

Ha en fin dag!

/Lovisa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej. 
Tack för svar, men jag provade detta före jag skrev ovan inlägg utan att göra någon skillnad.

I balansräkning under "bokföringsvärden" stämmer årets resultat, dvs 6193,02.
Däremot i Balansräkningen på årsredovisningen visas det felaktiga "2099 Årets resultat -12386,04", vilket gör att T - EK - S = 6193.
Kan ju nämna att på resultaträkningen i årsredovisningen visas korrekta "Resultat före skatt -6193."

Låser jag upp deklarationen för att hämta bokföringsvärden ännu en gång kommer jag ju få ytterligare en verifikation mellan 8999 och 2099 när jag låser deklarationen igen...


My Janhall
ANSTÄLLD

Hej, 

Det låter märkligt att det skiljer sig från eEkonomi även när du har hämtat nya bokföringsuppgifter tycker jag. Om du skulle hämta bokföringsuppgifter igen så kommer däremot programmet bokföra om den tidigare skapade verifikationen och den kommer att vändas och bokas om i Visma eEkonomi automatiskt så det ej blir dubbelt. 

Skulle inte detta hjälpa ändå så är det lättare om du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt, då kan vi kika på det närmre. 

Ha en fin dag!