Hej,
I Deklaration/Årsredovisning (AB) finns en del där man fyller i uppgifter för att skapa ett årsstämmoprotokoll. En mycket bra funktion tycker jag, men den verkar ha en begränsning när det gäller uppgifter om närvarande personer (röstlängden).
Det är bolagsstämmans ordförande, protokollföraren och justeringsmannen som skriver under protokollet. När jag lägger till en person under 'Närvarande vid årsstämma' så gör programmet automatiskt en rad för underskrift för den personen, även fast jag inte valt nåt under 'Uppdrag på årsstämman'. Borde kunna lägga till fler närvarande personer utan att dom ska behöva skriva på protokollet.
Under 'Uppdrag på årsstämman' finns bara alternativ för Ordförande, Protokollförare och Justerare. Antar att det är därför varje person man lägger till får en rad för underskrift i protokollet? Saknar funktion där man kan lägga till en person som bara är närvarande och inte behöver skriva under.
Om en aktieägare är företrädd av ett ombud ska det också stå vem ombudet är i röstlängden. Den funktionen borde också in under 'Uppdrag på årsstämman' där man väljer t.ex Ombud, och så får man dom fält som behövs för att fylla i vem man företräder och hur många aktier/röster den personen har.
Det här kan ju inte vara svårt att få med. Ni har ju redan funktionerna i programmet. Behövs ju bara lite tillägg för att få med andra personer än ordföranden, protokollföraren och justeraren.
Mvh
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.