Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Återföring av periodiseringsfond och ta upp det för beskattning

Hej

Borde inte programmet beräkna korrekt summeringen av skattemässiga justeringar med uppräknat belopp vid återföring av periodiseringsfond och ta upp det för beskattning? Jag trodde att det gjorde och det är det minsta man kan begära, att beräkningarna ska fungera korrekt men nu i efterhand fick jag en korrigering av SKV och det är irriterande att behöva ursäkta sig för en sådan grej när man försöker göra rätt för sig.

Det finns även förbättringspotential i dataöverföringen mellan bokföring och årsredovisning/deklaration. Vissa saker "glöms bort" och om man ska sitta och dubbelkolla varenda siffra känns programmet ganska oanvändbart. Har använt det ett par år nu och jag tycker att årsredovisning/deklaration delarna behöver få lite lyft.

 

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Jag har skapat ett ärende och bett mina kollegor på supporten att ta kontakt med dig så ska vi kontrollera vad det är som har blivit fel för detta ska fungera. 

 

Vi hör av oss under dagen! /Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, jag blev kontaktad men tyvärr hade jag inte möjlighet att få hjälp då  men ska ringa upp supporten.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, hade till slut ett samtal med supporten just precis och hjälpen jag fick var "du får klara dig själv" vi kan inte bokföring och programmet har inte visat ett fel och ska vi felsöka så får du betala timtaxa.

När det är uppenbart programfel.

Hej!

Det var tråkigt att höra och inte riktigt den känslan som vi ville lämna dig med. Jag har bett mina duktiga kollegor på supporten att ta kontakt med dig igen så ska vi se hur vi löser detta. Och jag blir jätteglad om du återkopplar till mig så jag vet hur det går för dig! 

 

Tack för att du hörde av dig!

TInna

Jag är också drabbad av ett felaktigt värde på deklarationen som härrör till skattemässiga justeringar med uppräknat belopp vid återföring av periodiseringsfond. Skillnaden är att jag upptäckte det själv innan jag skickade in deklarationen. Jag kontaktade supporten och fick också beskedet att de ville ha betalt för att göra en riktig undersökning.

 

Efter en del trixande lyckades jag lura programmet att räkna rätt utan att jag ändrade en siffra någonstans. Se min tråd: https://forum.vismaspcs.se/t5/Diskussion-i-Visma-eEkonomi/Beraknat-overskott-pa-INK2S-stammer-inte/m...

Hej! 

Jag har precis besvarat den andra tråd som Per hänvisar till här ovan med en förklaring till vad som hänt och varför. 

 

https://forum.vismaspcs.se/t5/Diskussion-i-Visma-eEkonomi/Beraknat-overskott-pa-INK2S-stammer-inte/m...

/ Emil H

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det märkliga med det andra samtalet var att det var exakt samma som det första. Förstår inte varför man bokar en ny tid för att säga samma sak? ”Ja, det verkar vara fel och det ska vi fixa till nästa gång men tyvärr kan vi inte hjälpa dig nu.”

Åtgärden var ganska enkel kom jag på själv, bara mata in det värdet själv i steget innan resultatplanering och har man låst bokslutet får man göra om allt men mata in detta värde innan detta resultatplanering. Har man inte låst kan man backa ett steg och mata in beräknat värde från resultatplanering.

Själv har jag sagt upp mitt avtal samma dag som mitt andra möte och använder en annan leverantör som har bättre kundvård.