Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avsluta Visma / Likvidera bolag

Hej
Jag kommer att likvidera mitt aktiebolag under våren, och min prenumeration på Visma eEkonomi upphör 31 mars.

Min bokföring, årsavslut, bolagsstämma och deklaration för både 2018 & 2019 är så klara dom kan bli.

Hur kan jag lämpligast spara undan/exportera ALL bokföring (senaste 2-3 åren) från Visma eEkonomi till ett läsbart, digitalt format så att jag kan komplettera bokföringen manuellt OM det kommer att behövas i samband med likvideringen av bolaget?

Med vänliga hälsningar
Kalle Larsson

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Inte helt enkelt, det enda jag kan tänka mig är att ta ut SIE-filer samt skriva ut alla rapporter (huvudbok, verifikationslistor, balans- och resultatrapporter, kund- och leverantörsfakturor) till CSV-filer som du kan öppna i Excel. 

Lycka till! 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan,

När du säger upp ditt avtal på Visma eEkonomi har du fortfarande tillgång till programmet i en "läs-version" och det har du möjlighet till i 7 år. Och när du har läs-versionen så kan du även då ta ut rapporter och sie-filer under dessa 7 år. 
Men vill du kunna korrigera i bokföringen så hade jag rekommenderat det Annica skrev ovan att ta ut rapporterna, register och sie-filerna till CSV-filer som blir redigerbara i excel. Hur du tar ut rapporterna till CSV-format står i vår skrivna hjälp.

Ha en fin dag!

// Amanda