Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avstämning skattekonto - ändring momsredovisning

Hej,

hur gör jag med avstämningen av skattekontot där jag har beslut om ändring av moms?
Skattekonto: 13/3 moms jan 2020 -16 986 SEK, 21/4 beslut moms jan 2020 3 810 SEK

momsredivisning: januari 2020 -13 176 SEK

ville stämma av båda händelserna mot momsredovisningen men tyvärr är de på olika datum så det går inte att markera båda. Göra en manuell verifikation för dessa eller finns någon annan lösning som jag inte ser?

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Du får gärna förtydliga din frågeställning lite, vad är det som ska ändras mer exakt eller vad gäller beslutet? Är inte helt mig dig på vad som ska redovisas i en eventuell momsredovisning eller om det var någon ändring gällande Skattekontot - 1630?

Återkom gärna! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

jag går igenom skattekontot och fick upp den här:

match.png

bara att radera och göra händelserna manuellt med hela beloppet för Jan och en för Feb för att matcha mot momsdeklarationerna gjorda i Eekonomi?

Hej! 

Frågan är egentligen hur momsredovisningarnas saldo ut för månaderna? Vad hade du för belopp i fältet betala/få tillbaka på rapporten? 
Om vi tar till exempel januari månads momsrapport då tolkar jag det som följer: 
- Momsrapport skapas, där står det att du ska betala 16 986 kr. 
- Du betalar dessa 16 986 kr till SKV den 13/3 från 
- Du får beslut om ändring och SKV betalar tillbaka 3 810 kr den 15/4 

Stämmer dessa antaganden? i såfall bör du inte ändra händelserna utan bokföra dem i rätt led, men återkom gärna med detaljerna så ska jag säkert kunna hjälpa dig. 🙂 
/My