Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

juanjia1979
MEDLEM

Balansräkning: Konton som saknar placering på rad

Hej! Min balansräkning är inte balanserat pga jag kunde inte bokföra in 2018 Övriga egna insättningar in Eget kapital och slulder, dvs: Summa tillgångar - Summa eget kapital och skulder = 2018 Övriga egna insättningar. Det har inte varit problem tidigare. Hur kan man lösa det?

 

tack!

 

 

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Juanjia1979!

 

Jag ska säga att jag inte är helt med på vad du menar med att du inte kunde bokföra 2018 - Övriga egna insättningar in i Eget kapital och skulder.

Jag uppfattar det som att du själv vill placera ut konto 2018 - Övriga egna insättningar i modulen Deklaration/Årsredovisning och att du har fått ett felmeddelande som säger att det finns oplacerade konton i balansräkningen, har jag uppfattat dig rätt?

Återkom gärna med lite mer information om hur du har gått tillväga och vad du vill göra så ska vi kika mer på det! 🙂

 

När jag tittar på dina uppgifter så ser jag att du har ett aktiebolag. Jag vill också förtydliga att konto 2018 - Övriga egna insättningar normalt sätt används för bokföring i enskilda firmor. När du för in privata pengar i ett aktiebolag bokförs detta mot 2893 - Skulder till närstående personer, kortfristig del.

 

Jag kan också varmt rekommendera att använda Checklista Årsavslut vid årsavslut om du känner dig osäker på hur du går tillväga.

 

Önskar dig en fin fredag!

/Tinne