Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KimVilja23
MEDLEM

Balansräkningen balanserar inte 2022, diff kvar sedan 2021

Hej,

Sitter med mitt årsbokslut och skulle granska och får då felmeddelandet "Din balansräkning balanserar inte"

När jag börjar gå igenom mina siffror ser jag ganska fort att diffen hänger kvar sedan föregående år alltså 2021, exakt på öret och undrar nu hur jag skall bokföra bort detta. Tror att det hänger ihop med att jag bokfört åretsresultat fel för 2021 och nu då likaså för 2022.

Screenshot 2023-01-18 5.23.43 PM.png

Skulle behöva prata med någon på supporten men de verkar ju ha tekniska svårigheter just nu!

tack för support...

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Ja, ,den verifikationen balanserar ju inte. Du får se till att bokföra posten från 2021 först så att ingående balans 2022 är i balans, sedan kan du ta tag i 2022 års resultat. Vid vinst ska du debitera 8999 och kreditera 2091 (vid AB) eller 2019 ( vid EF). Tvärtom vid förlust. 

Då kommer frågan hur skall jag boka diffen? Skulle behöva ha någon som kan hjälpa mig att skriva en verifikation så att den korrigeras - min gärna är helt kokt just nu!

AnnicaL
CHAMPION

Du får gärna maila mig resultatrapport för 2021 och för 2022 så kan jag sätta ihop ett underlag. ekeskogkonsult@gmail.com 

Tusen tack! Du har fått ett mail! 🙂