Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Monkan26
UTFORSKARE

Bankgiroinbetalning

Hej  

Jag är ny på detta  men jag har iaf lyckats fixa kundfakturor. Lite stolt faktiskt. Men nu till frågan jag bokför på 1930 men när kunden betalar in fakturan genom bankgirot så går det automatiskt in på 1910. Kan jag ändra det till 1930?? 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Monkan26

Snyggt jobbat med kundfakturorna och du har all anledning att känna dig stolt! Heja dig 🙂 

 

Orsaken till att du får inbetalningarna på Kassakontot 1910 är att det verkar som om du har en aktivering på gång av din bankkoppling. Om du går in under Försäljning - Kundfakturor - Åtgärder - Registerara inbetalning så finns inte Företagskontot 1930 att välja då aktiveringen fortfarande pågår. Rätta mig gärna om jag har fel. 

 

När din bankkoppling är aktiv går du in under Kassa- och bankhändelser - välja upp ditt Kassakonto - och Ångra matchning. 

Därefter skapar du bankhändelserna själv under Kassa- och bankhändelser - välj upp ditt Företagskonto - Ny bankhändelse - Lägga in Datum och Belopp - Lägg till - Matcha. Detta kan du göra fram till aktiveringsdatumet av din bankkoppling och sedan ska dina bankhändelser komma in automatiskt i Visma eEkonomi och då kan du matcha mot 1930. 

 

Hör gärna av dig så jag vet att du fått allt att fungera sedan och ha en fin eftermiddag!

//Tinna

 

Tusen tusen tack Tinna

Precis så är det ju. Jag har inte fått bankkopplingen aktiverad ännu. Hade inte en tanke på det. Jag ska vänta med det tills jag fått in de sista kundfakturorna som ligger ute så ska det bli rätt sedan. Jag är så glad att ni finns här. 🤗👍

Tack själv och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. 

//Tinna 🙂