Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gunilla-57
UTFORSKARE

Bankkoppling SEB för klients räkning

Jag försöker att lägga till en bankkoppling med SEB på en klient, men förstår inte hur jag skall gå tillväga. Jag är på klintens eekonomi och har varit på Företagskonto och klickat på aktivera bankkoppling. Kommer till klientens företagskonto och sedan???

//Gunilla

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Gunilla! 

Det låter som om du har kommit en bra bit på vägen men det kanske är något som saknas eller som du har glömt att fylla i. Mitt förslag är att du kontrollerar att det konto du vill aktivera bankkoppling för har ett IBAN-nummer inlagt under Inställningar - Kassa- och bankkonton. IBAN-nummer för ditt konto hittar du lättast på din internetbank eller på ett kontoutdrag. 

Om du redan har ett IBAN-nummer inlagt och det trots detta inte fungerar tror jag att vi hjälper dig på bästa sätt genom att du hör av dig till mina duktiga kollegor på supporten

 

Vill du eller din kund läsa mer om bankkoppling så finns det bra info i programhjälpens avsnitt Arbeta med bankkoppling

 

Ha en fortsatt fin dag! 

Tinna 

Hej!

Jag har kollat att iban-nummer finns både på mig och på klienten, men det är väl klientens iban-nummer som man skall söka bankkoppling på? I annat fall kommer ju kostnaden att ligga på mitt iban-nummer, eller ? Jag har pratat med supporten men de hänvisar till banken.

/Gunilla

Hej igen!

Ja precis som du skriver så det är klientens IBAN som ska läggas in. Men gör så att du kontaktar banken och återkoppla gärna till mig så jag vet att det har löst sig för dig.

 

Vänligen Tinna 

Jag har haft kontakt med SEB och felet var att behörigheten inte var uppdaterade från klintens sida.

//Gunilla

Hej Gunilla! 

Skönt att du löste det och tusen tack för din återkoppling. 

 

Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet!

Tinna