Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ordning på poster i fakturan

Hej!

 

Vi genererar fakturaunderlag internt i vår programvara, och skickar upp dessa via det REST-gränssnitt ni tillhandahåller för att skapa fakturor. Vi har under lång tid haft problem med att fakturaraderna vi postar inte hamnar i avsedd ordning. Vi hade ett ärende om detta för länge sedan, men vi lyckades aldrig komma fram till vad som var problemet. Hittills har vi manuellt flyttat om raderna, men det är knappast en hållbar lösning för oss ;-). Så vi skulle behöva hitta vad problemet består i exakt. Om jag minns rätt, så lyckades vi tyvärr aldrig upprepa felet i sandbox-miljön, med däremot händer det väldigt ofta i produktionsmiljön. Det var ett tag sedan vi kikade i detalj på detta dock. Vad kan vi göra från vår sida för att kika på detta? Vi kan enkelt skapa en ny faktura i Visma, där detta händer, och relativt enkelt producera egna loggar av de REST-anrop med tillhörande JSON-data som vi gör. 

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Magnus!

Tack för en knivig fråga 🙂 Jag har lite svårt att avgöra om det möjligen är så att du har ett utvecklarpaket? I så fall behöver du ställa din fråga till supporten för integrationer. Du hittar mejladressen på ditt avtal. 

Har jag missförstått din fråga får du gärna återkomma så gör vi ett nytt försök att hjälpa dig. 

 

/Tinna

Hej Tinna!

 

Jag tror inte det? Vi gör inte någon integration mot Visma för andra kunder i alla fall, utan vi använder ert eEkonomi-API för att skapa fakturor till våra egna kunder. Specifikt är det customerinvoicedrafts vi POST-ar till, och anger row.LineNumber för att styra ordningen på posterna i fakturan, men som inte blir rätt.

 

(Detta är Daniel Larsson, utvecklare på GroupTalk, men eftersom bara de som står registrerade på avtalet för Visma eEkonomi (= vår VD) kan posta här, så rekommenderade er support att jag använde hans konto för att göra det. Så jag har inte full koll på vad vårt avtal säger. Kollar med Magnus också)

Hej igen! Toppen kolla gärna med honom och bara återkom annars så får jag leta upp någon som är bättre insatt än vad jag är själv. Tack för att du hörde av dig. 

 

/Tinna

Hej igen!

 

Har nu pratat med Magnus, och han tror inte heller att vi har något "utvecklarpaket". Vad innebär det mer konkret?

 

I vilket fall så har vi fortfarande problem med detta 🙂

Hej Magnus!

Vi kommer att ta kontakt med dig under dagen, så ser vi till att du får den hjälp du behöver.

/Tinne

Tack för emailet, jag har skickat frågan till API-gänget!