Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Boka bort fakturor efter manuell bortbokning av kundförlust

Hej, samma bekymmer som ovan. Min revisor har gjort en manuell hantering av kundförlusten och nu har jag två kundfakturor liggandes. Jag använder Visma eEkonomi smart. Gör jag på samma sätt som ovan?

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Få bort konstaterad kundförlust ur kundreskontran.

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-05-27

1 SVAR 1
Cecilia Towner
APPLICATION SPECIALIST

Hej Tobbe,

Om din revisor redan har hanterat dessa fakturor manuellt istället för att låta programmet hantera det som programmet vill så  rekommenderar jag att du gör så här för att få så få verifikationer och rättelser som möjligt.

Börja med att kolla att du under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter har en bock i rutan Använd manuell betalning av fakturor.

Sen gå du in under Bokföring  - Verifikationer - Skapa ny.
Skapa en rättelse för alla dessa fakturor genom att hämta konto 1510 och då får du fram en ruta med faktura.
Välj dina fakturor en efter i rullisten och på var sin rad med konto 1510 och boka bort mot 1930/1910.
På så sätt försvinner dessa fakturor från vyn Försäljning - Kundfakturor - Obetalda fakturor.

För att du sen inte ska få fel saldo på 1910/1930 så måste du korrigera denna verifikation och boka bort den.

Vill bara passa på att länka till den skrivna hjälpen för Registrera kundförlust»


Hoppas att du löser det och ta gärna annars kontakt med supporten som du hittar under kontakta oss.


/Cecilia