Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

lars_r
MEDLEM

Bokföring av kreditnota

När jag bokför en faktura blir jag automatiskt via ett popup-fönster påmind om att det finns en kreditnota som inte är använd för att minska det belopp som ska betalas. Så långt är det OK.

 

Men det fantastiska är att exakt samma popup-fönster dyker upp då jag bokför en kreditnota!!!!

Hur ska jag kunna matcha en kreditnota mot en annan kreditnota?

 

Var det så svårt att från början se till att det fönstret bara visas om jag ska bokföra en debetfaktura??

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Lars, 

Det låter ju märkligt precis som du skriver. Jag skulle vilja att du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt så vi kan kolla på det tillsammans med dig den vägen. 

/My 

 

 

lars_r
MEDLEM

Svaret jag fick i forumet från Visma är "att det var märkligt". Nej det är inte märkligt. Systemet ser ut så. Jag förväntar mig att ni kollar själva och inte ber mig återkomma via chat exempelvis. Eftersom man inte kan maila till er kan jag inte heller skicka en skärmdump. Dålig support!

Men felet är större än så. 

När jag registrerar en kreditnota föreslår systemet att den kan kvittas mot en annan kreditnota. Vansinnigt, eller hur?  Men dessutom står det att om jag inte kvittar så kommer kreditnotan att skickas till banken. Det är bara det att jag hade registrerat "manuell betalning". Ännu mer vansinnigt alltså!

Ni kan inte bara slänga ut en standardtext i facet på användaren. Texten måste vara anpassad till de förutsättningar som gäller.

Jag vill inte återigen få svaret att jag ska kontakta er för det går ju inte! Jag vill svaret att ni accepterar att systemet gör fel och lovar att rätta till det. 

Hej @lars_r 

Ja, det var lite snabbt uttryckt utav mig, ber om ursäkt för det. Anledningen till att jag ville att du skulle kontakta vår support direkt var för att vi har svårt att felsöka och återskapa problemet härifrån utan en aktiv bankkoppling med SEB. Vi har inte hört att andra användare har råkat ut för detta och eftersom vi inte har möjlighet att testa det hos oss så behöver vi kolla på det tillsammans med supporten. Nu kommer jag skapa ett ärende för detta istället, du kommer få ett mejl utav mig du gärna får svara på och bifoga dina skärmklipp på felmeddelandet. Så ska vi självklart kika på det och försöka lösa det.

När du kontaktar oss via telefon eller chatt så har vi möjlighet att koppla upp oss mot ditt Visma eEkonomi via en supportkod eller fjärrstyra din dator via TeamViewer, vilket jag avgjorde och tyckte passade bättre i detta fallet för en smidigare och snabbare hantering. Det går också att skicka bilder i chatten om du chattar med oss direkt från Vismaspcs.se och väljer Kontakta oss i menyn.

 

Om du i framtiden har andra frågor, funderingar eller annat och vill skriva i forumet finns även här möjlighet att lägga in bilden. Det gör du genom att klicka på kameraikonen när du skapar ditt inlägg. 


 

/My