Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bokföringsfråga rättelse i låst momsperiod

Tänkte göra bokslut för året 2021. Gick igenom årets transaktioner och såg att det hade blivit fel i bokföringen under en viss månadsperiod. Hur ska man på bästa sätt rätta till det.? Det är i en låst bokföringsperiod.

Bakgrund är att vid fakturautskick till kund . Så kraschade datorn detta resulterade i att programmet skapade flera likadana faktura gjorde då en ångring av skapad faktura. 2026,2027,

Faktura 2028 är den faktura kunden har betalt faktura 2027 har programmet skapat för att kvitta faktura 2026.

 

Kommer att behöva göra en ny momsredovisning för denna period. När jag rättat till felet.

ingående transaktioner.PNGutgående moms.PNG

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Svenssons-stensprackning!


Frågor av den här karaktären är svåra att lösa via forumet, så för att reda ut vad som har hänt med fakturorna så ser jag att du behöver en supportkontakt.

Programmet kan själv inte skapa upp fakturor, däremot skapas det automatiskt upp en kreditfaktura och en kvittningsverifikation när du väljer alternativet Ångra faktura

 

Supporten har ingen möjlighet att hjälpa till med bokföringsrelaterade frågor, däremot kan de hjälpa dig att nollställa fakturorna som har blivit fel.

Vi rekommenderar inte att göra ändringar i låsta perioder utan att dubbelkolla med Skatteverket först.

 

Du är välkommen att kontakta mina kollegor på supporten så får ni felsöka tillsammans.

/Tinne