Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokfört momsfordran fel?

Hej!
Har bokfört min momsredovisning. Har en momsfordran och det gick nog lite snabbt eftersom summan hamnade på debet på konto 2650. Antar att det är fel och summan istället skall hamna på debet på konto1650, så att posten kommer upp som en kortfristig fordran i balansräkningen? Har låst bokföringen så undrar hur jag rättar till detta isf? Låsa upp och sedan göra en manuell verifikation med belopp 3937 på kredit konto 2650 och belopp 3937 på debet konto 1650, och sedan låsa bokföringen igen?
Mvh
Kalle

3 SVAR 3
Roffakab
CHAMPION

Hej

Låsa upp och ändra till konto 1650 låter som en riktig åtgärd.

I stället för att göra en ny manuell verifikation bör du kunna gå in på befintlig verifikation och via Åtgärder/korrigera bokföringsuppgift ändra konteringen till 1650. På så sätt får du en koppling till korrigeringsverifikationen.

MVH
Rolf
Fd medlem
Inte tillämpbar

He och tack för svar. Antar att en ny verifikation avseende årets resultat sedan generas när jag sedan låser låser igen. Behöver jag göra en manuell verifikation och vända den nuvarande verifikationen för årets resultat då innan jag låser, för att det sedan skall bli rätt när jag låser?

Mvh
Kalle
Roffakab
CHAMPION

Hej

Det känns onödigt. Din kontokorrigering ger ju ingen resultateffekt så resultatbokningen kan nog ligga som den ligger.

MVH
Rolf