Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

coloumbo
MEDLEM

Bugg: Tillgångsstyp går ej att avaktivera

Steg för steg för att återskapa.

1. Gå till Inställningar - Tillgångsslag.

2. Öppna tex "Goodwill" (som få företag som använder eEkonomi nyttjar)

3. Kryssa av "Aktiv" och OK.

 

Bugg:

Tillgångsslaget finns fortfarande kvar. Detta är dels ologiskt eftersom det går att kryssa av rutan och det stör rejält då man endast vill visa de tillgångsslag som är aktuella för respektive företag. Det finns säkert skäl till att vissa inte ska gå att radera men att inte ha de aktiva måste man väl få välja själv 🙂

 

 

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @coloumbo!

 

Anledningen till att det inte går att inaktivera exempelvis Goodwill är för att det är en standardpost. Däremot förstår jag att det blir lite missvisande när man kan bocka ur Aktiv men att det inte sparas. Jag tackar för att du uppmärksammade det och tar med mig detta vidare.

 

Ha en fortsatt fin dag!

// Anton

coloumbo
MEDLEM

Standardpost? Vad betyder det? Att ni har lagt in det? Men om jag som kund inte vill använda det, varför kan jag inte dölja den då?

Hej @coloumbo ,

 

En standardpost är en post som finns som standard i programmet/databasen och som är upplagd automatiskt när du aktiverar eEkonomi. I vissa fall går inte standardposterna att inaktivera i programmet. Vi kommer dock se över hur det ska hanteras för tillgångstyperna och om någon förändring sker återkommer vi här i tråden. 

 

Tack för du uppmärksammade oss på detta, önskar dig en fin dag!

 

/ Hanna B