Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Byta "allt" som användare

Hej! Jag skall nu överlämna bokföringen och alla mina behörigheter, adm-behörighet,faktura- och infomail från VISMA, inloggning, alltså totti, totti  till sonen (d.v.s. företagaren själv).

Finns det någon checklista hur detta skall gå till?

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Om jag förstår det rätt så är det själva använd- och inloggningsuppgifterna ändras på det företag du just nu ligger upplagd på alltså samma organisationsnummer, detta är inga problem att ändras direkt av dig. 

För att din son från första början ska få tillgång och inloggningsuppgifter till mina tjänster så loggar du in på Mina tjänster via Vismaspcs.se - klickar på företagsnamnet uppe till höger - Användare och Skapa användare. Här lägger du in hans användaruppgifter, han ska ha rollen som Administratör precis som du, du lägger också honom som Huvudkontakt eftersom jag tolkar det som att han ska ta över allt. När du sparat uppgifterna får han ett mejl med instruktioner för hur han ska gå till väga första gången han loggar in på mina tjänster.
När det gäller resterande kontaktuppgifter, fakturaadress m.m så ändrar du även dessa på dina Mina tjänster - klicka på företagsnamnet uppe till höger - Företagsinställningar. Dessa kan även din son ändra när han loggar in själv eftersom han har fått administrationsbehörigheter. 
Som jag förstår det ska din användare inte finnas kvar, isåfall loggar din son in på Mina tjänster - klickar på företagsnamnet uppe till höger - Användare och klickar på din användare. Där tar han bort markeringen för tjänsten Visma eEkonomi (allt som finns inlagt i eEkonomi finns självklart kvar) och längst ner kan han Inaktivera din användare. Sedan sparar han uppgiften och klickar sig in på sin användare istället - där kan han bocka i tjänsten Visma eEkonomi vilket gör att ni har bytt licens med varandra. 

Känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂 
/My