Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Deklaration när verksamheten har upphört under året

Hej 

Jag har avslutat verksamhet i enskild firma under året men hittar inte var man anger det i e-ekonomi? Det borde finnas någonstans i avstämningsrutinen till deklarationen för i de blanketter som man sen skickar in till Skatteverket finns det en ruta för det (på inkomstdeklarationen). 

Mvh Sara

 

 

 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Sara! 

 

På Skatteverkets sida NE-bilaga vid avslutad näringsverksamhet kan du se exakt information om hur NE-bilagan ska fyllas i när du avslutat din näringsverksamhet. Där finns också information om att markeringen Verksamheten har upphört under 2020 markeras först i din inkomstdeklaration 1 under Allmänna uppgifter. I vår deklarationsmodul som jag ser att du använder är det NE-blanketten som kommer i SRU-filen här, så du kommer inte komma åt den checken från programmet. Skriver du ut filen som en PDF från deklarationsmodulen så består sidan 3 i PDF-filen av uppgifter som du använder som underlag för sidan 2 i din förtryckta Inkomstdeklaration 1. Då du inte kan skriva ut och skicka in den till Skatteverket, kan du föra över uppgifterna manuellt alternativt kan du ange uppgifterna i Skatteverkets e-tjänst Inkomstdeklaration 1.

Ha en fin måndag!
/My