Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-06-08
19:14
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-06-08
19:14
Delleverera en order - eEkonomi
Hej!
Försöker skapa en dellevererad följesedel av en pågående order i eEkonomi men förstår inte hur jag gör. Ändrar jag innehåll i ordern när jag väljer "leverera" verkar det som att det jag stryker (för att det är varor som ska levereras separat/senare) försvinna helt ur ordern? Istället för att ligga kvar väntande på att kunna registreras som "levererad"?
Försöker skapa en dellevererad följesedel av en pågående order i eEkonomi men förstår inte hur jag gör. Ändrar jag innehåll i ordern när jag väljer "leverera" verkar det som att det jag stryker (för att det är varor som ska levereras separat/senare) försvinna helt ur ordern? Istället för att ligga kvar väntande på att kunna registreras som "levererad"?
Svara
3 SVAR 3
2018-06-11
05:38
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-06-11
05:38
Det enda sätt att göra detta (tyvärr) är att skriva i det antal som levereras och 0 (noll) på dom andra artiklarna och sedan Leverera svara sedan ja när programmet vill skapa en restorder
Då får du en ny order med nytt ordernummer med dom varor som fanns i ordern och som inte är levererade.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-06-11
12:15
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-06-11
12:15
Hej och tack för svar!
Jo men det funkar ju helt okej att göra så. Synd på nytt ordernummer bara men annars blir det ju trots allt en restorder.
Tack!
Jo men det funkar ju helt okej att göra så. Synd på nytt ordernummer bara men annars blir det ju trots allt en restorder.
Tack!
Svara
2018-06-11
12:44
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-06-11
12:44
Jag har sedan tidigare påpekat att det vore bättre att ordernummer ligger kvar då orderbekräftelsen från början har detta nummer (och som för mig att jag trycker ordernummer på produkten) allt för spårbarheten och för kunden att följa