Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

mthalin
MEDLEM

Dubbelregistrering av poster vid överföring av bokföringen från Administration 500 till eEkonomi

Jag tog över företaget vid årsskiftet och beslöt då att byta bokföringsprogram från Spcs 500 till eEkonomi. Han som tidigare skött bokföringen fick hjälp från suporten med att föra över bokföringen.
Nu har jag upptäckt att det har skapats ett antal dubblerade poster.
Är det någon annan som råkat ut för samma sak?
Kan det vara ett handhavandefel vid överföringen och finns det någon enkel lösning?
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mthalin,

Hur genomförde ni migreringen till eEkonomi från Administration 500? Gjorde ni det genom eEkonomi Converter eller gjorde ni det genom att exportera SIE-filer från Admin som ni sedan importerade i eEkonomi? Är alla verifikationer dubbla eller är det endast en del av dina verifikationer? Beskriv gärna lite mer ingående hur ni genomförde migreringen av er bokföring och hur det ser ut i eEkonomi nu så kan vi kika vidare på det.

Ha en fin dag,
Fanny
mthalin
MEDLEM

Hej Fanny
Migrationen gjordes med sie4 fil och med hjälp av er support
Det är endast verifikationer från september och början av oktober som har blivit dubblerade.
Ingående balanser har inte heller registrerats
// Mikael Thalin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Mikael,

Var det endast en fil som importerades till eEkonomi eller var det flera? Kan det vara möjligt att en fil har importerats två gånger? Hur ser det ut i Administration, speglar sig de dubbla verifikationerna även här eller är det enbart i eEkonomi? Är det något speciellt med dem verifikationer som har blivit dubbla, alltså är verifikationerna liknande varandra?

Återkoppla gärna i tråden så kikar vi vidare på det!
/Fanny
mthalin
MEDLEM

Hej Fanny
Efter mycket efterforskning så har jag hittat felet, det låg i Administration.
Av någon anledning hade det blivit några saker som blivit dubbelbokförda, revisorn hade sett felet men inte åtgärdat det. Nu väntar jag bara på att få siffror på felen från revisorn och hur jag ska skapa verifikationer för att få ordning på mina konton.

Med vänlig hälsning, Mikael Thalin