Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

matsbj
MEDLEM

Ekonomiöversikt uppdateras inte

Ändrade för ett tag sedan resultatenheternas förkortningar. Nu syns inte transaktionerna före ändringen som har dessa resultatenheter i Ekonomiöversikten. Testade att gå in på en verifikation i eEkonomi med en ändrad resultatenhet och spara den utan att ha gjort någon ändring. Då kom den över till Ekonomiöversikten. Har tidigare varit med om liknande och fick då rådet att ta bort räkenskapsåret i Ekonomiöversikten och sedan importera igen. Det fungerade men samtidigt försvann alla anpassningar rapporterna jag gjort, så det är inte så intressant att göra det. Misstänker att även alla dokument i Ekonomiöversikt förvinner då. Finns det någon annan lösning, mer än att gå in på alla verifikationer och spara om dem?

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @matsbj!

Ser dessvärre ingen genväg för att lösa problemet. Inställningarna på diagrammen bör endast försvinna om man tar bort alla räkenskapsår, det behöver bara finnas något år kvar tillbaka i tiden för att dem ska stanna kvar. Men om du har flera år så kan du ta bort det senaste året om det är där problemet är. När det gäller dokumenten så flyttas alla till inkorgen, de tas inte bort men man behöver placera ut dessa på nytt. 

Har du fler frågor så återkom gärna i tråden eller kontakta mina duktiga kollegor på supporten.

Ha en fortsatt fin dag!

// Anton

Tack för svar!

Det var inte diagrammen jag menade utan rapporterna. Man kan flytta konton mellan rubrikerna och även skapa egna underrubriker. Allt detta försvann förra gången jag tog bort räkenskapsåren.

Jag tycker egentligen det här är en bugg. Eftersom transaktionerna kom in på rätt resultatenhet från en verifikation som jag sparade om, så är det väl typ ett datumfält som inte uppdateras korrekt i detta fall.

Får se om jag orkar att gå igenom alla verifikationer som är påverkade av min ändring och spara om dem, men det verkar ju vara enda alternativet. Känns inte som jag har lust att göra om rapportinställningarna igen och dessutom behöva placera alla dokument i rätt mapp.

/Mats

Hej!

Kollade i Ekonomiöversikten igen. Efter en dryg vecka så ser nu de ändrade resultatenheterna ut att finnas där!

/Mats