Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Expansionsfond - Kapitalunderlag: Summa blir negativt

Av någon anledning så blir Expansionfond - Kapitalunderlag summa negativt i min resultatplanering. Oavsett vilken resultatplanering jag använder. Denna negativa summa hamnar då under Övriga uppgifter punkt 11 på sida två i NE bilagen. Men denna ruta måste vara positiv varför något är fel i min redovisning. Och eftersom siffran är negativ istället för positiv säger SKV uppladdningstjänst ifrån när jag försöker skicka in deklarationen. Vet någon varför summan blir negativ istället för positiv och vad jag kan göra åt detta? Kapitalunderlaget för räntefördelning är positivt som det ska vara.

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 230316

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej VismaDa och välkommen till Visma Spcs forum!

Utan att se helheten i din bokföring är det svårt att veta orsaken till varför du får ett negativt belopp.

Kika igenom resultatplaneringen och se hur kapitalunderlaget har beräknats under Resultatplanering - fliken Expansionsfond - Kapitalunderlag.

Jag skickar även med vårt hjälpavsnitt Expansionsfond - underlag där du kan läsa om de olika kolumnerna som kapitalunderlaget baseras på.

Ser du att något inte stämmer kan du justera detta under Årsavslut - Justera deklarationsunderlag - fliken Enskild Firma - Expansionsfond - underlag.

Om du känner att du inte reder ut detta själv så rekommenderar jag att du tar kontakt med en redovisningsbyrå. Har du ingen redovisningsbyrå kan vi hjälpa dig att hitta en via vår hemsida.

Önskar dig en fortsatt fin måndag!

/Tinne