Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

StefanKits
MEDLEM

Export av filer kräver omstart

Hallå,

Sedan en tid tillbaka (månader) så resulterar export av filer (tex betalningfiler eller ROT-filer) att:

1. Filerna exporteras korrekt.

2. Programmet (Visma eEkonomi) låser sig och ser ut att jobba med beräkningar.....som dock aldrig blir klara.

3. Jag blir lite irriterad och startar om programmet.

4. Programmet fungerar som det ska och min irritation är borta.....nästan helt.

 

Jag undrar om fler drabbats av denna låsning och använder för övrigt webbläsaren Firefox.

 

Mvh,

Stefan

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @StefanKits och varmt välkommen till vårt forum! 

 

Det är aldrig roligt när tekniken inte vill hänga med, men jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan! Testa gärna om du får samma utfall i webbläsarna Chrome och Edge/Safari (om du har en PC eller Mac). Det kan även vara bra att rensa cache, jag länkar till vår skrivna hjälp om hur du går tillväga för att tömma cache-minnet i din webbläsare. 

 

Om det inte skulle fungera behöver du kontakta mina duktiga kollegor på supporten. De kan koppla upp sig mot din skärm för att felsöka vidare. 🙂 

 

Välkommen att kontakta supporten!

// Anton

Hallå Anton,

Tack för din snabba respons.

Jag provade först att rensa cacheminnet i Firefox, men det löste inte problemet.

Nu har jag använt Visma eEkonomi i Edge ett par dagar och då har problemet inte visat sig.

Tack för hjälpen.

Mvh,

Stefan

Härligt att höra och stort tack för din återkoppling. 

 

Välkommmen tillbaka till forumet 

//Tinna