Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ellge_
MEDLEM

Exportera vissa verifikationer

Om jag har en kund som använder annat bokföringsprogram, importerar hela 2022 som sie-4 fil och sedan gör bokslutet i eEkonomi och sedan vill exportera tillbaka just de verifikationer som avser bokslutet till kunden, hur gör jag då. Kan bara se att man kan exportera i datumintervall inte ver.nr intervall.

 

Eftersom jag av någon anledning inte kan svara på era svar?? så svarar jag här.

Eftersom det är nödvändigt för mej att kunna exportera vissa verifikationer (detta måste vara det enda programmet som inte klarar det, jag har aldrig råkat ut för det tidigare) så funkar inte eEkonomi för mej utan jag har sagt upp det idag.

Tack för era svar.

 

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Ellge_ !

 

För att exportera en sie-fil med dina bokslutsverifikationer så går du in på Inställningar - Import och export - SIE Import och export av bokföringsdata och väljer sedan Ny export.

 

Här kan du endast göra urval på datum, så har du endast bokslutsverifikationerna på t.ex 20221231 kan du skriva in endast det datumet som intervall. Då får du bara ut verifikationerna som skapades den dagen. Har du skapat fler verifikationer det datumet så behöver du öppna upp sie-filen i t.ex anteckningar och radera raderna som anser de verifikationerna som inte ska med in till det andra programmet.

 

Har du några andra frågor eller funderingar är du varmt välkommen tillbaka till forumet. Ha det fint! 

// Anton