Hej,
Vi noterar att fakturabakgrund i pdf ej längre går att lägga till under övriga företagsinställningar. Vid ändring så försvann dessutom vår nuvarande bakgrund i pdf och den går ej längre att ladda upp som ny bakgrund i pdf. Nu funkar enbart jpeg, jpg eller png som bakgrund. Dessa format stödjer inte vector-grafik och utskrifter blir inte lika skarpa. Särskilt text! Då vi har egen fotnot med address, telenummer m.m.
tolkas detta ej längre som text i den slutgiltiga faktura som skickas till kund, och går därmed ej att markera/kopiera. Filstorlek blir dessutom betydligt större.
Varför är det ej längre möjligt att ladda upp ny bakgrund i PDF? Vår pdf som legat inne sedan 2019 har ju fungerat bra i alla fakturor och funktionen har fungerat mycket bra så länge den vart uppladdad!
mvh
Hejsan!
Tack för din fråga. Jag ville bara hoppa in här och säga att vi inte har glömt bort dig. Vi håller på att undersöka internt och återkommer så fort vi har ett svar.
Ha det fint så hörs vi snart igen.
/Ebba
Hej @Milcon
Först och främst vill jag be ursäkt att du fått vänta på svar.
Det är länge sedan vi gjorde förändringen som innebär att du inte längre kan lägga in en ny fakturabakgrund i pdf-format under övriga företagsinställningar. Däremot kan den pdf du har valt som fakturabakgrund ligga kvar tills du har gjort någon ändring i företagsinställningarna. Exakt varför denna förändring gjordes har jag inget svar på men jag har registrerat ditt behov som ett önskemål till våra utvecklare av Visma eEkonomi.
Har du några fler önskemål och förbättringsförslag är du varmt välkommen att lämna dem direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Önskar dig en fortsatt fin dag
/Tinna
Vårt problem är att den pdf vi haft uppladdad försvunnit i samband med försök till ändring till ny pdf. OCh har därmed inte längre möjlighet att ladda upp samma fil igen. Det torde dock vara en enkel åtgärd att återinföra funktionen igen då ert system fortfarande tolkar och hanterar tidigare uppladdade pdf-filer.
Hej @Milcon
Jag förstår och har framfört både din tråd och förbättringsförslaget till våra produktspecialister.
/Tinna
Tack Tinna!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.