Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Rasmus E
MEDLEM

Fakturautskrifter brev ser konstiga ut

Jag provar lite hur fakturorna blir, och ser att om man förhandsgranskar som brev, eller som utskrift, ser de inte lika dana ut. Borde de inte vara lika dana?
Som utskrift ser de ut som jag vill, med en logga uppe till höger, men som brev finns loggan där fast jätteliten, och med namn + adress bredvid. Ser jättekonstigt ut. Hur löser jag det?

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Rasmus E 

När du förhandsgranskar och skapar pdf/epost så får du endast loggan uppe till vänster eftersom du då förmodligen mejlar eller skickar fakturan i ett vanligt kuvert.

När du förhandsgranskar och skickar som brev så får du alltid mindre logga + företagsnamn och adress, när brevet skrivs ut av oss på Visma Spcs/InExchange finns ett returfönster på fönsterkuvertet, ifall brevet inte kan levereras till mottagaren ska Posten se namn och adress för att kunna skicka tillbaka brevet till avsändaren.

 

Ha en fin dag!

//Tinna 

Ok, då förstår jag.

En följdfråga där då, jag försökte hitta en prislista för att skicka brev via Visma, hittade en till slut, men är osäker på om det är den som gäller. Var hittar jag en aktuell prislista för brevutskick osv?

Och, i denna lista jag hittade fanns det en post för returer. Rätt mycket pengar dessutom. Jag tolkade det som att det är om en faktura kommer i retur, men om posten som du säger här hittar våran adress där, vad är det som kostar för returerna? 

Hej @Rasmus E

Den aktuella prislistan för våra produkter och tjänster hittar du på vår hemsida. Vad gäller posten på 40 kronor så avser det vad det kostar om du inte har angett din egna returadress på fakturan är en kostnad som tas ut av vår printpartner och mig veterligen är den inte höjd eller förändrad på många år. Vi får hoppas att du slipper den kostnaden 🙂 

 

Ha en fin eftermiddag //Tinna

Ok. Så bara vi har lagt in vår adress så är det inga problem med den avgiften alltså?

 

Sen en annan fråga om kostnader jag såg nu i prislistan.
3 kronor för "E-post med fakturan som bifogad pdf (gäller endast lokalt installerade program)".

Gäller det när jag skickar faktura med e-post från eEkonomi?

Hej @Rasmus E 

Nej precis, helt rätt tolkat 🙂

Visma eEkonomi är inte ett lokalt installerat program så den informationen kan du bortse från. 

 

Har du fler frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig. 

//Tinna

Ok.

Så, faktura via e-post är gratis, och via brev kostar 15 kr. per brev.

Stämmer det?

Hej Rasmus!

 

Det stämmer, om du väljer Bokför och skicka via e-post så skickas fakturan automatiskt till den e-postadress som finns angiven på kunden, vilket är gratis.

Skickar du fakturan som brev inrikes enligt specifikationerna på prislistan så kostar det 15kr.

 

Önskar dig en fin helg!

/Tinne