Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Magnus
MEDLEM

Fel betalsätt pga adress utanför sverige

Vi har ett företag som har adress i Finland men de finns så klart även i Sverige med svenskt org.nummer. Men då man skapar en faktura till dem så blir inte betalning till Bankgirot utan till vår IBAN. Även om man väljer Svenska som språk på försäljningsdokument och Primärt Företagskonto så blir det till IBAN. Finns det nått sätt att fixa detta? Jag har satt land som Sverige för att komma runt detta just nu men då blir adressen på fakturan fel. Nu skickar vi e-faktura så det funkar för oss ändå men det vore ju fint att få välja bankgiro även om inläsningscentralen är utomlands.

 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Magnus
Jag har varit i kontakt med mina kunniga kollegor på supporten och vi har ingen annan lösningen att ge dig då det är landet som styr om det ska vara IBAN eller inte. Håller med dig om att vore fint att få välja bankgiro även om inläsningscentralen är utomlands.

 

Du får gärna lämna ett önskemål till våra produktspecialister. För att lämna ett önskemål i Visma eEkonomi gör du så här:

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 


 

Önskar dig en fortsatt fin vecka och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna