Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Greg1111
MEDLEM

Fel datum på räkenskapsåret

Hej, jag fick ett sånt brev från bolagasverket:

Greg1111_0-1599043526106.png

Jag satt i programmet 2018-11-16 istället (vet inte varför) och det datumet måste ändras.

Hur gör man? Hjälp! 

 

MVH

Greg

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Hej

gå in under Inställningar, Räkenskapsår och välj rätt år. Klicka på Redigera och rätta upp datumet. 

Sen lär du få låsa upp årsredovisningen och skapa om den för att få in rätt uppgift där men här är jag lite osäker. 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vi har också råkat ut för exakt samma, men när jag ändrar i räkenskapsåret och bockar ur lås bokföringsåret-bocken går det inte att spara!? [Det går inte att spara året eftersom bokföringsåret är låst]

Mvh

Jeanette

Hej @Fd medlem

Börja med att kontrollera under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter så inte Bokföring låst t.o.m ställer till det. Finns det en låsning i en månad som ingår i räkenskapsåret du ska ändra eller efter så kan du sätta Ingen låsning under tiden och Spara. Gå sedan tillbaka till Räkenskapsår och IB - Redigera  - bocka ur Lås bokföringsåret och testa ändra startdatumet. 

Kvarstår felmeddelandet kan du också testa att först Redigera under Räkenskapsår och IB - bocka ur Lås bokföringsåret - Spara - sedan Redigera året igen och ändra startdatum. 
 

Glöm inte att låsa året igen efter dina ändringar. 🙂 
Trevlig helg! 
/My