Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ellge_
MEDLEM

Fel förfallodag

Jag har under företagsinställningar - Faktureringsuppgifter under Förvalt betalningsvillkor angett 10 dagar.

Jag upptäcker nu att alla mina faktura har förfallodag en månad framåt i tiden. Vad kan ha hänt?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ellge_ 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

Det jag kan komma på är att du kanske har skapat dina kunder innan du gjorde ändringen i företagsinställningar? Om du registrerar en ny kund så kommer så hämtar Visma eEkonomi det betalningsvillkor som är förvalt under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter

Programmet ändrar aldrig, och kan inte ändra, betalningsvillkor för en befintlig kund automatiskt. Eller har du kanske kopierat en befintlig faktura med betalningsvillkor 30 dagar och glömt ändra till 10 dagar?

 

Tycker du inte att det stämmer rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så får vi självklart undersöka detta närmare. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna