Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel moms kundfaktura

Hej,

 

Jag har nyligen skickat en faktura där momsen blivit fel.

Jag har inte ändrat något själv typ artikelnr och alla andra fakturor har varit rätt 25 %.

 

Förstår inte hur det kan ha blivit fel.

Momssatsen står som 25 % men i själva verket är den 6,3 %.

 

För att lösa detta försökte jag att kvitta denna men de går ju inte heller eftersom den då anger korrekt moms (25 %).

 

Någon som stött på detta och hur löser jag detta?

 

Mvh/Erik

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Erik!

 

Det svårt att lösa ärenden av denna karaktär via forumet, då vi skulle behöva titta i ditt program för att kunna felsöka. Utifrån den information du angett kan jag inte hitta något avvikande och lyckas själv inte återskapa felet i mitt program.

Jag rekommenderar att du kontaktar vår support, då de har möjlighet koppla upp sig och felsöka direkt i ditt program.

 

Du får väldigt gärna återkoppla här i tråden om hur det går, då det säkert kan hjälpa andra användare framöver!

Önskar dig en fortsatt fin eftermiddag.

/Tinne

 

 

Fick precis uppgift från min bokföringsfirma att en faktura som gjordes 2022-01-04 har fel moms.
På samma sätt som Erik skriver så står det 25% men det är 20,07%

Då den är sedan länge betald så blir det ju svårt att korrigera, vilket innebär att jag förlorat en femhundring. Tur att det inte var någon av de större fakturorna.

Har gjort några stickprov på senare fakturor, men dessa verkar stämma. Känns ju väldigt märkligt om man ska behöva sitta och kontrollräkna momsen?

Hej Mikael!

 

Vi skulle behöva kika tillsammans med dig i ditt program för att kunna tyda exakt vad som kan ha blivit fel vid momsberäkningen. Hör gärna av dig till våra duktiga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning i den kanalen istället.

 

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne