Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Felaktig skärmvisning vid inmatning av ny bankhändelse

Jag har upptäckt att en bankverifikation inte blev ifylld på rätt datum. Ca 20 verifikationer senare gick jag för bankinsättning med det korrekta datumet. När jag skulle matcha hade inmatningen "försvunnit" under skärmbildens nederkant. Detta medförde att jag då gjorde en ny bankhändelse med dagens datum. Sedan blev det bara knas!!
Så nälla programmerare se till att den påbörjade inmatningen ligger kvar överst på skärmen åtminstonde så länge som inmatningen pågår och inte BOKATS!!
Tacksam för snar åtgärd!!
1 SVAR 1
Highlighted

Re: Felaktig skärmvisning vid inmatning av ny bankhändelse

Hej Arneaxelson,


Som jag förstår dig skapade du upp en bankhändelse på ett felaktigt datum. Efter det skapade du andra bankhändelser som då la sig över den första bankhändelsen i listläget. När du sedan skulle bokföra verifikationen för den första bankhändelsen så såg du inte den i listan utan skapade då en ny bankhändelse för den som du sedan matchade?


Ordningen i listan under Kassa- och bankhändelser går efter datumet som transaktionen är skapad på, därför kan det bli så att om din första bankhändelse skapades på ett tidigare datum än de andra bankhändelserna så lägger den sig längre ner i listan. Du skulle kunna se enbart de bankhändelser som inte är matchade genom att klicka på knappen Ej bokförda bankhändelser längst upp på sidan. På så sätt sorterar du ut de händelser som redan har bokförts.


Vad var det som blev knasigt för dig? Jag tänker att du borde kunna du gå till bankhändelsen som du skapade på felaktigt datum och klicka på krysset ute till höger på raden för att ta bort bankhändelsen. Funkar det för dig eller har du gjort en matchning på den felaktiga bankhändelsen?


Återkoppla gärna med svar om det inte redan är löst, så kikar vi vidare på det.
/Theodor