Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

stebunting
UTFORSKARE

Felaktigt valutakonto saldo

Jag har en GBP valutakonto. Jag värderar den varje månad, och kontosaldo är rätt när jag tittar på kontoanalys. Dock, i 'Kassa- och bankhändelser', saldot i GBP är felaktigt. Jag vet inte hur den har hänt, men hur kan jag fixar den?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @stebunting 

När du har ett valutakonto, som ditt GBP-konto, kommer bokföringen alltid visas i svenska kronor (SEK). I Kassa- och bankhändelser visas dock saldot i den valda valutan, i detta fall GBP. Därför kan det uppstå skillnader när du jämför dessa två vyer.

Om skillnaden är väldigt stor och du är osäker på varför, rekommenderar vi att du kontaktar vår supportavdelning för att få hjälp med att undersöka detta vidare.

Hoppas detta förklarar situationen!

Ok tack för svaret Tinna. Det är inte valutakursen. SEK-saldot är positivt och GBP-saldot är negativt så något har gått fel.

Men det är också tråkigt att det inte finns några e-post- eller chattsupport längre. AI-bot är värdelös.

Tack för din feedback och om du har möjlighet att uppdatera mig efter att du pratat med supporten så skulle jag uppskatta det mycket. 

/Tinna