Hur går man tillväga när ett fel uppkommer så att det inte går att importera en siefil
Kan man göra en ändring i siefilen , som t ex ta bort dagen som har den felaktiga verifikationen?
Det handlar om att importera dagskassan via en siefil från Kassasystem Yabie
Hej @Nettan
Tack för att du kontaktar oss.
Här vill jag börja med att tipsa dig om att vi har en integration mellan Visma och Yabie Enterprise som jag tror du skulle ha nytta av.
Använder du möjligen den redan? I så fall behöver du börja med att kontakta integrationspartnern som får kika på vad det är som gör att verifikationen inte balanserar.
En dagskassarapport där en verifikation inte är i balans kan inte importeras i programmet och vi brukar aldrig råda våra kunder att ändra i en SIE-fil men väljer du ändå att göra det är det på eget ansvar.
Så börja med att du hör av dig till den du fick SIE-filen från och håll mig gärna uppdaterad så jag vet att det löser sig för dig.
/Tinna
Tack Tinna
Jag har frågat efter just integration mellan Visma o yabie men fått svar att det inte finns.
Tar jag första kontakten med Visma ? Eller Yabie?
Ovan problem löste jag med att inte skapa siefil på just den dagen och göra manuell verifikation i Visma
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.