Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nettan
MEDLEM

Felmeddelande vid import av Siefil

Hur går man tillväga när ett fel uppkommer så att det inte går att importera en siefil

Nettan_0-1714305557472.png

 

Kan man göra en ändring i siefilen , som t ex ta bort dagen som har den felaktiga verifikationen?

Det handlar om att importera dagskassan via en siefil från Kassasystem Yabie 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Nettan 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Här vill jag börja med att tipsa dig om att vi har en integration mellan Visma och Yabie Enterprise som jag tror du skulle ha nytta av. 

 

Använder du möjligen den redan? I så fall behöver du börja med att kontakta integrationspartnern som får kika på vad det är som gör att verifikationen inte balanserar.

 

 En dagskassarapport där en verifikation inte är i balans kan inte importeras i programmet och vi brukar aldrig råda våra kunder att ändra i en SIE-fil men väljer du ändå att göra det är det på eget ansvar.


Så börja med att du hör av dig till den du fick SIE-filen från och håll mig gärna uppdaterad så jag vet att det löser sig för dig.


/Tinna
 

Nettan
MEDLEM

Tack Tinna

Jag har frågat efter just integration mellan Visma o yabie men fått svar att det inte finns.

Tar jag första kontakten med Visma ? Eller Yabie?

 

 

Ovan problem löste jag med att inte skapa siefil på just den dagen och göra manuell verifikation i Visma

Hej @Nettan 

 

Det löser du enkelt genom att gå via denna länken - klicka på kontakta oss och fylla i formuläret. Glöm inte kryssa i att du redan använder Visma eEkonomi. 
Grymt att du löste det! Bra jobbat. 

 

/Tinna