Hur kan man filtrera och se vilka Kassa- och bankhändelser som har kopplade bildunderlag i listan.
Nu måste jag gå in på varje enskild händelse och vänta 1-2 sekund innan rutan eventuellt kommer upp med underlaget. Har flera händelser från samma företag brukar jag bokföra de med underlag först och sen ta de som saknar, de skulle alltså vara mycket enklare om det gick att filtera.
Går det att göra?
Och jag som undrar om och hur man kan välja att själv bokföra alla, istället för att systemet bokför vissa och vissa inte. De som blivit bokförda, ser man inte heller vilka verifikationsnummer de fått. Det står bara att de är bokförda.
Hej @Admin Gottskär Grundskola!
För att programmet ska kunna bokföra automatiskt så behöver OCR -nummer och belopp stämma med fakturauppgifterna. Om det inte stämmer till 100% föreslås en matchning som du får bekräfta eller ändra. Det är alltså inte möjligt att själv styra vad som ska bokföras automatiskt, utan programmet läser av referenserna ovan.
De transaktioner som är bokförda och har fått ett verifikationsnummer kan du se under Periodens bankhändelser.
Återkom gärna om du har någon mer fundering.
Trevlig helg! 🙂
/Tinne
Hej @slutsteg!
I dagsläget finns det ingen funktion för att filtrera ut bankhändelser som har kopplade bildunderlag, men jag förstår att det hade varit en smidig funktion för ditt arbetssätt. Du får gärna skicka in detta som ett önskemål till oss via knappen Feedback och förslag längst ner till vänster på startsidan i eEkonomi.
Hoppas att du får en fin helg!
/Tinne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.