Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Datasektionen
UTFORSKARE

Finns det stöd för ideella föreningar som upprättar förenklat årsbokslut?

Hej,

 

Jag sitter som kassör i en ideell förening som följer bokföringsnämndens allmänna råd för ideella föreningar och registrerade trossamfund som upprättar förenklat årsbokslut (BFNAR 2010:1). Detta inkluderar bland annat att resultaträkningen och balansräkningen har lite annorlunda struktur än vad som är standard i Visma. Exempelvis tas det med rader såsom Medlemsavgifter, gåvor och bidrag, och liknande. Resultat benämns också som över-/underskott.

 

image.png

Finns det något stöd för detta i era tjänster, eller planerat stöd? Just nu upplever jag det väldigt frustrerande att följa upp på resultat och balans löpande under året, då det Visma eEkonomi presenterar inte direkt går ihop med vad som kommer presenteras vid bokslutet.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Datasektionen 

Tack för att du skriver till oss i forumet. 

 

Som Visma eEkonomi ser ut idag så finns det endast stöd för den vanliga balans- och resultaträkningen. 

 

Du får gärna lämna ett önskemål om programförbättring direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi. 

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

 

Ha en fin dag

//Tinna