Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

rbergarn
MEDLEM

Fler företag i eEkonomi

Hej,

 

Jag använder Visma eEkonomi till mina 2 företag och allt fungerar bra.

Men nu är det så att min far som anlitat LRF Konsult som enskil firma för det Lantbruk jag tagit över i mitt företag behöver hjälp med det/De sista åren han har sitt företag kvar. Kan jag starta upp ett företag till åt honom och administrera det företaget via mitt konto?

Vad krävs för att det skall gå att lösa?

 

MVH

Roger Berg

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Roger,

 

Om jag uppfattat din fråga korrekt så undrar du om du kan använda eEkonomi även till din pappas enskilda firma och det går utmärkt. Är du lite fundersam på om detta är det bästa programalternativet så kan jag gärna be en kollega kontakta dig så får ni tillsammans hitta den bästa lösningen. 

 

/Tinna

Det jag då undrar är vad kostar det att starta ytterligare ett företag då i eEkonomi, ett företag som jag då hanterar åt min far?

 

Sedan undrar jag om ni vet, vad jag behöver ha för tillstånd för att kunna hantera min fars enskilda firma?

 

 

MVH

Roger

 

Hej Roger! 

Ytterligare ett företag till Visma eEkonomi smart kostar 89 kr/ månaden. Du är varmt välkommen att kontakta oss på supporten så kan vi hjälpa dig. 

Vad det gäller tillstånd för dig att hjälpa din far med bokföringen så verkar inte det behövas enligt den information jag fått fram. Däremot så förstår jag det som att det oavsett vem som sköter bokföringen alltid är den som har den enskilda firman som ansvarar för att bokföringen blir rätt och riktig. Läs gärna mer på skatteverkets hemsida Bokföring - Vad kräver lagen?

Hoppas detta hjälper dig att komma igång, känns något oklart får du gärna återkomma. 🙂 
/My