Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RalfHar
MEDLEM

Föra in fjolårets resultat när man startar från noll

Hej! Jag har börjat med eEkonomi från scratch. Fjol"årets resultat" finns bara på papper. Jag har kopierat in bankens poster och bokfört alla poster från 1a jan till idag. Kontosaldot 1 jan skapade och bokförde jag i Visma mha "egen insättning". Saldot på banken och banksaldot enligt Visma stämmer. Men hur får jag in "(fjol)årets resultat" i systemet?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ralf!

Om 2022 är ditt första år i Visma eEkonomi men ditt företaget har funnits sen tidigare så ska du lägga in ingående balans på alla balanskonton under Inställningar - Räkenskapsår och IB. Sedan utgår du från en balansräkning från 2021 och fyller i enligt kolumnen för Periodens slut. På IB ska även saldot på företagskontot läggas in för att det ska balansera så du borde inte ha lagt det som en verifikation på 2022 så den kan du korrigera bort. Läs mer om hur du gör det i hjälpavsnittet Ta bort eller makulera en verifikation

 

Hoppas att detta kan hjälpa dig och tänk på att du är alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor i supporten.

 

Ha en fin dag!

Tinna

Tack!! Det var precis vad jag letade efter. Tyvärr kunde Visma support inte svara på det. De ansåg att det var en bokföringsteknisk fråga, men jag tycker det är en standard fråga när man är ny i Visma och börjar från scratch! Tack igen för svaret. Problemet är borta nu!