Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Formel vid bokföringsförslag

Hej

Hittar ingen info om formel vi bokföringsförslag?

Går det att göra en formel som beräknar ut momsen ex 1930 20kr * 25% moms och de konteras rätt på respektive rad?

// Jocke - JP Ekonomiservice
5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Jocke!

Absolut, detta är tanken och för att just underlätta för användaren som använder bokföringsförslaget.

 

Uppställningen i nedanstående exempel visar hur du kan arbeta med formler för att få momsen och kostnaden uträknad automatiskt bara genom att användaren utgår från en minushändelse på företagskontot under Kassa- och bankhändelser:

 


Utfallet blir sedan följande på verifikationen som skapas genom att du matchar en minushändelse som Övrigt Uttag under Kassa- och bankhändelser:

 

 

Har du några ytterligare frågor eller funderingar så hjälper vi dig gärna. 

//Tinna

 

 

 

 

Tack Tinna.

Lägg även in detta under hjälp i eEkonomi så man snabbt kan hitta denna infon med för nu fins det inget hjälpavsnitt om det.

// Jocke - JP Ekonomiservice

Hej @Jocke - JP Ekonomiservice
Har tagit detta vidare till teamet som löser detta. Tack för bra input. 

 

//Tinna

Detta funkar inte för mig.

 

Hjälp! 🙂

 

Formel rutan är ut-gråad:

 

Skärmavbild 2022-12-02 kl. 10.31.39.png

Hej @Oskar568

 

Vad jag kan se använder du varianten Visma eEkonomi Smart och funktionen med formel vid bokföringsförslag finns endast i varianten Visma eEkonomi Pro. Det är anledningen till att rutan är utgråad i ditt program. 

 

På vår hemsida kan du jämföra de olika varianterna av Visma eEkonomi och vill du ha råd av våra kunniga säljare så finns även kontaktuppgifter längst ner på sidan. 

 

Ha en fin vecka

/Tinna